Karmieni cytatami ze wschodnich ksiąg, wiemy, że umysł łaknie bezruchu, a jednak to znajoma gonitwa myśli daje mu bezpieczeństwo. Wyjątkowe znalezisko, południowokoreański Pusty, wprowadzi nasze umysły w niepokojący stan. Medytacyjna Wędrówka na Zachód Tsaia Ming-lianga, z Lee Kang-shengiem drobiącym kroczki na ulicach Paryża, jest w porównaniu z filmem Kil Minhyeong kinem akcji. W tym pozbawionym dialogów, zbudowanym z kilkunastu statycznych ujęć filmie odziana w czerń bezimienna postać zastyga w pustych miejskich przestrzeniach. Obserwujemy ją w chwilach wydłużonego do granic percepcji bezruchu, stając się świadkami powolnego procesu autodestrukcji. Budzący skojarzenia z Procesem C.S. Leigha (legendą Konkursu 5. NH) eksperyment bezkompromisowo bada marginesy filmowego medium, poza którymi usytuowane są już tylko prace Jamesa Benninga i Sharon Lockhart. Oto prawdopodobnie najbardziej radykalny „Lost” nie tylko tej edycji festiwalu, ale wszystkich dotychczasowych.
Urodził się w Korei w 1997 roku. Od 2016 roku studiuje reżyserię filmową na Wydziale Filmowym Uniwersytetu Dongguk.
2020 Pusty / Empty